NAUCZANIE PRZEZ EKSPERYMENTOWANIE

Jak wyciągnąć uczniów z domu w deszczowy dzień ? Zaproponować im eksperyment :). Klasa I b właśnie dostała bojowe zadanie- założyć hodowlę dżdżownic , obserwować je od poniedziałku do piątku, bo wtedy miały odzyskać wolność. Całe rodziny ruszyły do akcji           poszukiwawczej ( wielkie podziękowania dla Rodziców). Łowy okazały się udane, bo deszczowa pogoda im sprzyjała. Przez  tydzień prowadziliśmy obserwację. Jedliśmy na kolację jajka, bo podobno skorupki , to ich przysmak 🙂  Dzisiaj był czas na podsumowanie. Okazało się, że dżdżownice robią kanaliki , pomimo że nie  są zbyt ruchliwe, było ich sporo.   Pomimo swojego niezbyt estetycznego wyglądu mają dobry wpływ na nasz ogród, a szczególnie korzystnie oddziałują na glebę, dokładniej na jej strukturę. Dzięki pracy, którą jest tworzenie tuneli i długich korytarzy, spulchniają glebę, która staje się napowietrzona. Do jej głębszych warstw łatwiej dociera woda oraz tlen i staje się ona bogatsza w sole mineralne. Dzięki  działalności dżdżownic warstwa podziemna jest lepiej nawilżona i spulchniona, a jej jakość i żyzność znacznie się poprawia.  Warto więc było  zapoznać się z tymi małymi osobnikami.