EMOCJA

Innowacja pedagogiczna

„Emocja”

MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY

WSPIERAJĄCY ROZWÓJ SPOŁECZNY I EMOCJONALNY DZIECI I MŁODZIEŻY

Ukończona przez klasę I b  innowacja została zrealizowana podczas pięciu spotkań w ciągu roku szkolnego. .  Podczas pracy dobieraliśmy metody mające  na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności. Głównym założeniem  projektu było budowanie i rozwijanie u dzieci empatii, szacunku do drugiego człowieka oraz nabycie umiejętności mówienia o swoich emocjach i potrzebach. Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia
Celem innowacji było
  • Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  • Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
  • Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
  • Integracja zespołu klasowego.
  • Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
  • Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
  • Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.
Podczas każdego modułu bawiliśmy się super. Niektóre z nich zrealizowaliśmy zdalnie, ale daliśmy radę. Zmierzyliśmy się ze swoją wyobraźnią i kreatywnością . Poznaliśmy , jaką wielką moc mają nasze słowa. Wiemy, jak ważna jest empatia. Próbowaliśmy też zaprzyjaźnić się i oswoić swoje lęki. Może w przyszłości będziemy bardziej wrażliwymi ludźmi, otwartymi na innych , ich troski i zmartwienia.
Projekt składał  się  z pięciu MODUŁÓW:
MODUŁ  I  KREATYWNOŚĆ
Klasa Ib z Zielonej Góry melduje wykonanie I Modułu. Było wesoło i kreatywnie 🙂 Ożywianie kropek było niezłą zabawą 🙂 Na zajęciach komputerowych poszliśmy za ciosem projektując Kropersa w programie Paint.

 

MODUŁ II  WYOBRAŹNIA
Wyobraźnia w 1b 🎈🎉
Ojjj mamy wyobraźnie i można przekonać się o tym na każdym kroku. Dlatego moduł ten spotkał się z entuzjazmem wśród uczniów klasy. Niestety szkolna rzeczywistość nie ułatwiała nam realizacji zadania ( nauczanie zdalne) Ale…
– Dyskutowaliśmy na temat tego czym jest wyobraźnia
– Prezentowaliśmy swoje wyobrażenia i światy stworzone (każdy mógł to zrobić w jaki sposób chciał.
 
MODUŁ III   MOC SŁÓW
MOC SŁÓW JEST OGROMNA !!!
To stwierdzenie dzieci z klasy 1b , które właśnie ukończyły moduł III. Z zainteresowaniem wysłuchaliśmy opowiadania o ciepłych i puchatych słowach, podzieliliśmy sobie te ciepłe i te kolczaste .Zagraliśmy w grę zwaną królem….każdy uczeń, który chciał mógł zostać królem , pozostałe dzieci miały powiedzieć mu coś miłego…czyli ciepłego i puchatego. Zapytane , jak się czuły , gdy słyszały o sobie same dobre słowa , mówiły CUDOWNIE, BYŁEM SZCZĘŚLIWY, BYŁO MI MIŁO…czyli ciepłe i puchate działa…ma MOC.

 

MODUŁ IV    EMPATIA
Klasa Ib ze Szkoły Podstawowej nr 17 melduje ,że zrealizowała moduł Empatia. Poczuliśmy na chwilę, jak to jest „chodzić w cudzych butach”. Dowiedzieliśmy się ,że empatii można się nauczyć, więc obiecaliśmy sobie ćwiczyć naszą empatię. Wiemy , gdzie w mózgu ukrywa się „to coś”. Wiemy też, że każdy z nas czasami kłuje i jest kłuty -postaramy się żeby tego nie robić 🙂

 

MODUŁ V   OSWAJANIE STRACHU
Klasa 1b z SP17 w Zielonej Górze ukończyła ostatni moduł .Emocje podczas omawiania zagadnień modułu były duże. Mówienie o naszych lękach , nie każdemu przychodzi łatwo. Próbowaliśmy poradzić sobie wzajemnie w pokonaniu tej emocji. Były rady typu: nie patrzeć, przytulić się do mamy, odliczać do 10. BRAWO , to dobre rady 🙂. Trzeba mieć ODWAGĘ na to, aby zacząć mierzyć się z lękiem. Na koniec zamknęliśmy nasze lęki do słoja. Ale nie skończyliśmy na zamknięciu, my nasze lęki zgnietliśmy i wyrzuciliśmy do śmietnika, mając nadzieję że rozprawiliśmy się ODWAŻNIE z naszymi lękami. Wiemy też ,że odrobina lęku jest ważna i potrzebna każdemu z nas.