„CZYTAM SOBIE-KLASA PIERWSZA”

W roku szkolnym 2020/2021 klasa 1b zakwalifikowała  się do ogólnopolskiego programu „Czytam sobie. Pierwsza klasa!” realizowanego        przez      Centrum    Edukacji      Obywatelskiej           i Wydawnictwo HarperCollins Polska
Zadaniem   tego   programu   jest pomoc   nauczycielom, dzieciom       i rodzicom w nauce czytania na pierwszym etapie szkoły. Jest to czas pełen wyzwań i trudności. Zajęcia realizowane w ramach programu pokazały , że nauka czytania od początku może być przygodą, a nie tylko wymogiem programu nauczania. Projekt realizowany pod opieką wychowawczyni klasy  Joanny Gruszeckiej i Małgorzaty Moroz -opiekunki szkolnej biblioteki.         
Uczniowie w ramach akcji otrzymali: do klasy 30  książek z serii „Czytam sobie” , karty Młodego Czytelnika dla uczniów, zakładki do książek, plany lekcji, magnesy, naklejki, dyplomy.
Rodzice otrzymali: poradnik: „Jak wspierać naukę i rozbudzać pasję czytelniczą u swoich dzieci”.
Zadaniem projektu było dotrzeć do wszystkich dzieci, z różnymi doświadczeniami i temperamentami.  U jednych wzmacniać nawyki i pomagać w nauce czytania, a u drugich rozbudzać i budować je na nowo.                                                                                                          Przy wsparciu  rodziców mogliśmy pokazywać  czytanie z czterech stron, określając je jako cztery strefy:
  1. Jako formę relaksu i wyciszenia – czytanie z kubkiem kakao przy świetle latarki w zaaranżowanym namiocie Strefa Fajny Klimat.
  2. Jako punkt wyjścia do rozmowy i refleksji – o odczuciach, doświadczeniach, odnoszeniu się do własnych przeżyć. Strefa Nasze Pogaduchy.
  3. Jako inspirację do zabawy – stworzenie gry, eksperymentu czy escape roomu  w oparciu o treść książki. Strefa Akcja Inspiracja.
  4. Jako bodziec do działania i podejmowania aktywności pro czytelniczych w całej szkole. Strefa Misja Szkoła.
W ramach akcji zorganizowane zostały działania czytelnicze, mające zachęcić dzieci do samodzielnego zdobywania wiedzy , zwrócenia  uwagi na problemy globalne m.in. na globalne ocieplenie , brak wody w niektórych miejscach na świecie. Na podstawie książki Marcina Sendeckiego z ilustracjami Zofii Różyckiej pt. „Wielki skarb” odkrywaliśmy moc wody, rozmawialiśmy na temat sposobów jej oszczędzania.
Na podstawie książki Doroty Łoskot-Cichockiej pt. „Nelka i piesek Fafik”        przybliżyliśmy       problem      zwierząt             niechcianych    i porzuconych. Rozmawialiśmy też na temat opieki na swoimi zwierzętami.
Na zakończenie akcji zorganizowany został konkurs pięknego czytania. Każdy miał do przeczytania fragment książki z serii „Czytam sobie”. W konkursie wyróżnione i nagrodzone, oczywiście książkami, zostały cztery osoby: Dominika Michalska, Oliwia Krupko ,Patryk Jankowski i Jakub Dudzis- Gratulujemy!!!
Wszyscy uczestnicy projektu otrzymali dyplomy i drobne upominki.
Pamiętaj  -„Im więcej czytasz, tym więcej wiesz. Im więcej wiesz, tym dalej zajdziesz w życiu.”