Ponieważ nie mogliśmy się spotkać w czerwcu, tak jak to było w zwyczaju, a wiemy, że macie mnóstwo pytań -postaramy się choć trochę rozwiać wątpliwości. Oczywiście wierzymy ,że spotkamy się we wrześniu .Ale jak Państwo wiecie, decyzje zapadną dopiero po 15 sierpnia i nie mamy na to wpływu.
Listę potrzebnych rzeczy na pewno dostaniecie Państwo na wrześniowym spotkaniu. Ale niektóre rzeczy są niezmienne od lat, a więc: Tego nie może zabraknąć w wyprawce: przede wszystkim musimy pamiętać o *plecaku *piórniku *workach: na buty na zmianę i na strój na WF *butach na zmianę *stroju na WF (najczęściej to jasna koszulka i ciemne spodenki)
Część rzeczy dziecko będzie musiało nosić ze sobą, część (głównie materiały plastyczne) zostawi w szkole. Wśród potrzebnych przedmiotów znajdują się:
zeszyty: PROSZĘ ICH NA RAZIE NIE KUPOWAĆ ( wychowawca 1b preferuje zeszyty A3-sprawa jeszcze do uzgodnienia)
dodatkowy zeszyt 16 kartkowy w kratkę, który będzie służyć za dzienniczek
dwa ołówki (HB lub 2B, mogą być grubsze, trójkątne)
gumka do ścierania
zamykana temperówka
klej w sztyfcie
kredki ołówkowe
nożyczki
Te rzeczy ( oprócz zeszytów) powinny zmieścić się w piórniku. Jaki powinien być? Tu zdania są podzielone. Niektórzy uważają, że lepsze są takie typu saszetka, bo dziecko nie marnuje czasu, aby układać w nich rzeczy i więcej się do nich mieści, inni są zdania, że lepsze są piórniki z gumkami, ponieważ tam wszystko jest na swoim miejscu. Najlepiej, aby dziecko wybrało piórnik, z którego będzie jemu wygodniej korzystać.
Wśród rzeczy z wyprawki pierwszoklasisty są także takie, które będą zostawiane w szkole. Są to:
blok rysunkowy w formacie A4 – biały i kolorowy
blok techniczny w formacie A4 – biały i kolorowy
farby plakatowe – 12 kolorów
pędzle
pastele olejne
plastelina – 12 kolorów
papier kolorowy
krepina – kilka kolorów
teczka na gumkę (do przechowywania prac)
Rzeczy powinny być spakowane w sztywną teczkę. Wszystkie rzeczy powinny być podpisane, a uczeń powinien wiedzieć, co ma i jak wyglądają jego rzeczy. Dlatego na zakupy najlepiej zabrać dziecko i dać mu się z nimi zapoznać wcześniej.