UKŁAD SŁONECZNY W PLENERZE

Z okazji Światowego Dnia Kosmosu klasa 1c postanowiła zgłębić tajemnice wszechświata. Postanowiliśmy zrobić to w trochę nietypowy sposób. Zaczęliśmy rozmową i przypomnieniem jakie planety wchodzą w skład Układu Słonecznego. Poruszaliśmy się zgodnie z tym,  jak krążą planety. Następnie wspólnie stworzyliśmy plansze przedstawiającą Układ Słoneczny. Uczniowie wybierali obrazki planet i umieszczali podpisy pod nimi. Na koniec był całkowity szał. Udaliśmy się w plener, aby zobaczyć jak daleko od Słońca znajdują się planety, ćwicząc przy tym orientację przestrzenną. Do tego wykorzystaliśmy: – 8 drewnianych drążków z nawiniętymi kolorowymi sznurkami różnej długości -9 kolorowych tabliczek ( 8 planet i Słońce) – drewniany plaster pomalowany na żółto, będący symbolem Słońca. Wyszliśmy na boisko szkolne, tam zaczęła się największa frajda- czyli rozwijanie sznurków i sprawdzanie, która z planet jest najbliżej i najdalej Słońca. Najwięcej pracy miał Oskar, który wylosował Neptuna. Prezentacja tak się podobała uczniom, że każdy chciał rozwijać i zwijać sznurki. Dzień skończyliśmy kodowaniem rakiety🙂. Było głośno, wesoło i bardzo ciekawie. Klasa 1c w taki sposób lubi uczyć się najbardziej. Zachęcamy do wykorzystania takiej formy zajęć. Gwarantujemy wspaniała naukę przez zabawę.